irmamalms

Alla inlägg under april 2011

Av Irma - 29 april 2011 16:22

Mina tjejer är fan de sjukaste som finns! Hahaa


Började med Madde, den busen! Som kastade vatten på Eve, som kastade på mig helt random för att jag stod närmast.


Och allt slutade med att jag kastade mjölk på Eve, och sedan jagade hon mig och jag fick mjölk över hela mig själv! Hahah ;D


Så roligt man kan ha på en svenska lektion, när man jobbar i matsalen ;)



Kvällen spenderas hos Susanna!  


   

Av Irma - 28 april 2011 16:47

Varför är inte min mamma hemma?! Hon kan ju hjälpa mig med att plugga till hkk provet som är imorrn.. Hon kan ju allt om budget och konsumenter osv!

Neee, men hon jobbar ju alltid sent på torsdagar och så har jag ju träning!


Förhoppningsvis om jag & Sara får, så ska jag köra lite målvakts träning med henne.

Jag tänkte över, efter måndagens match. Och jag bestämde mig att vara målvakt på heltid, då jag när jag sa till min tränare så fick jag en kram ! Hahah ;)

Men Sara har också bestämd sig att vara reserv , hon kan ju inget. Ne men jag ska lära henne allt jag kan :p


Allt jag gör är bara att bry mig  

Av Irma - 26 april 2011 21:26

Alla har väl en tid där man känner sig som kass inombords.

Då alla känslor , kan gå ut på utsidan också..


Jag hade en tid då jag kände mig värdelös under en ganska lång period.

Jag gillar inte att prata om det, och jag ville verkligen inte ha hjälp. För jag kan typ inte be om hjälp, jag gillar det inte alls. Men mitt självförtroende och min självkänsla har verkligen legat på botten ett tag, men inte nu idag. För jag byggde upp de under sommaren. Jag vill inte ha hjälp nu, utan jag vill bara skriva av mig. För det kanske finns fler som har denna jobbiga känslan, ångesten och så vidare?!


När jag började åttan, kunde inte jag gå in i ett klassrum där jag kände mig utstirrad av alla mina klasskamrater. Jag hade händerna för ansiktet, för jag blev helt jävla röd i ansiktet. Skämdes gjorde jag också! Jag fattade aldrig, varför just jag?! Som skulle må så här?!

Jag fick ångest, och hade svårt att gå till skolan vissa dagar, eftersom jag skämdes ihjäl. Jag gillar verkligen inte att må dåligt, så jag låter det inte synas. Men en dag, bröt jag ut. Jag grät inför Emmelie, men faktiskt det var ganska bra. Hon fick mig att tänka, Irma nu måste du fokusera.

För det hade jag verkligen svårt att göra den tiden.


Våren, förra året låg jag i magsjuka. Då jag precis hade acceptera min ångest typ, eller vad man ska kalla det. De dagarna mådde jag verkligen skit!


Men jag kom tillbaka med nya tag!

Jag gled ifrån en vänskap, som verkligen gjorde mig bättre. Jag accepterade mig själv, jag byggde upp mitt självförtroende och min självkänsla.

Idag är jag nästan aldrig röd i ansiktet, visst då det händer. Skäms jag som in i helvete, men jag trycker ifrån det. Jag kommer på andra tankar ganska lätt.

Idag, mår jag bra!



Detta var ett stycke ur mitt liv typ..

Finns inte många som vet om detta, men aja ;)

Bilden är över ett år gammal

 

Av Irma - 26 april 2011 16:48

När ska man kolla klänning till avslutningsmiddag egentligen?!


Har sjukt svårt att bestämma mig när det kommer till klänningar, det var typ därför jag hade kjol på konfirmationen och nyår.

Men nu så tror jag att jag har hittat en bra, ska bara prata med mamma!

Och se om vi kan beställa den , jag hittade den på Bubbleroom.



Ikv blir det träning, och imorrn blir det spinning och styrketräning på Elevens val!

Lille gatt!


 

Av Irma - 25 april 2011 13:38

Gårdagen -

Jag & Sanna var ensamma inatt, för mamma&pappa var ute i lysekil och greja med husvagnen.

Så jag tog mitt arsle ner och kolla Sannas match, de var duktiga för att precis börjat spela 11-manna! Men förlorade..


Sen kom Susanna hem till mig, vi tjötade och sedan drog ut.

Plus hon sov hos mig,  



Idag är det match i upphärad mot Hjärtum/Lilla Edet.

Och jag kommer nog att vara målvakt tror jag, men det är chill för har varit målvakt mot detta laget förut :)


Susanna lyssnar på Justin Bieber?! ;)

 

Av Irma - 24 april 2011 14:48

Lovet börjar drar sig till sitt slut..

Och har mitt varit underbart med mycket sooool!  


Började bra, med mina små älsklingar Tilda & Jesper.

Sedan ute med Susanna,

roliga tider med Sanna & Louise

Stan med mina underbara tjejer

Grillkvällar osv!


Sköna bilder!


       



Av Irma - 23 april 2011 23:37

Det har varit två ytterst trevliga dagar , på det sistone!


Långfredagen -  mammas släkt var här och käka påskmat. Fick pengar av mormor och mina mostrar , gött!

Sedan ut till upphärad till Markus, sen vara ute lite i sjunne!

Snackade väldigt länge med mina föräldrar, gick och la mig typ kvart över två ;)


Påskafton - käkade påskmat hos Farmor, med Emelie och de. Sedan ut med folk, smörsjön och grilla! Trevligt värre!



Så jävla klockrena är vi ! :*

 

Av Irma - 22 april 2011 11:45

Att rysa är så jävla skönt tycker jag, jag kan rysa till flera låtar.

När någon kliar min rygg, grejar i mitt hår eller min nacke.


Känslan är obeskrivlig ..


Här är låtar som jag ryser till, alla är ifrån Glee ;D


Ovido - Quiz & Flashcards