irmamalms

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Min onödiga grej liksom

Av Irma - 26 april 2011 21:26

Alla har väl en tid där man känner sig som kass inombords.

Då alla känslor , kan gå ut på utsidan också..


Jag hade en tid då jag kände mig värdelös under en ganska lång period.

Jag gillar inte att prata om det, och jag ville verkligen inte ha hjälp. För jag kan typ inte be om hjälp, jag gillar det inte alls. Men mitt självförtroende och min självkänsla har verkligen legat på botten ett tag, men inte nu idag. För jag byggde upp de under sommaren. Jag vill inte ha hjälp nu, utan jag vill bara skriva av mig. För det kanske finns fler som har denna jobbiga känslan, ångesten och så vidare?!


När jag började åttan, kunde inte jag gå in i ett klassrum där jag kände mig utstirrad av alla mina klasskamrater. Jag hade händerna för ansiktet, för jag blev helt jävla röd i ansiktet. Skämdes gjorde jag också! Jag fattade aldrig, varför just jag?! Som skulle må så här?!

Jag fick ångest, och hade svårt att gå till skolan vissa dagar, eftersom jag skämdes ihjäl. Jag gillar verkligen inte att må dåligt, så jag låter det inte synas. Men en dag, bröt jag ut. Jag grät inför Emmelie, men faktiskt det var ganska bra. Hon fick mig att tänka, Irma nu måste du fokusera.

För det hade jag verkligen svårt att göra den tiden.


Våren, förra året låg jag i magsjuka. Då jag precis hade acceptera min ångest typ, eller vad man ska kalla det. De dagarna mådde jag verkligen skit!


Men jag kom tillbaka med nya tag!

Jag gled ifrån en vänskap, som verkligen gjorde mig bättre. Jag accepterade mig själv, jag byggde upp mitt självförtroende och min självkänsla.

Idag är jag nästan aldrig röd i ansiktet, visst då det händer. Skäms jag som in i helvete, men jag trycker ifrån det. Jag kommer på andra tankar ganska lätt.

Idag, mår jag bra!



Detta var ett stycke ur mitt liv typ..

Finns inte många som vet om detta, men aja ;)

Bilden är över ett år gammal

 

 
 
elinorh

elinorh

27 april 2011 18:19

du är inte ensam om att ha den känslan , tro mig . Känner så rätt ofta, men att sedan inse att man faktiskt är värd någonting liksom , eller vad jag skall säga , att man faktiskt inte behöver skämmas osv. den känslan är så sjukt skön !

http://elinorhmedh.blogg.se

 
Lollooodenbäästa

Lollooodenbäästa

27 april 2011 20:15

Oj irma! Jag visste inte att du hade haft det jobbigt ?! Det syntes iaf inte! Men jag finns verkligen ! Jag förstår verkligen hur det är när man har/får ångest !
Puss;)

http://Lollofisen.bloggplatsen.se

 
Emmelie

Emmelie

27 april 2011 21:35

att kämpa ger resultat, och du ser ju hur bra resultatet har blivit? (: Min axel är alltid ledig att gråta ut på ;)<3

http://emmeliefredriksson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Irma - 24 augusti 2011 20:58


NY BLOGGirmamalm.blogg.se       Får se om jag bloggar något här mera, ingen aning :)       ...

Av Irma - 24 augusti 2011 13:18


dagarna rullar på, imorrn ska vi börja följa enligt schemat. Ska bli spännande eller..?   jämna veckor på onsdag som idag slutar jag kl 11, ganska så skönt! men får vänta på bussen i typ 2 timmar -.-   nu ska jag sova framför Greys Anatomy oc...

Av Irma - 22 augusti 2011 18:16


första dagen i skolan, gick väl ganska bra. Fick våra personliga scheman, liksom jag ska ha spanska osv. Och spanska ligger på måg så jag måste gå mellan skolorna -.-   nu ska jag chilla med sims 3, sen kanske ta en promenix med Sara ! :)   ...

Av Irma - 21 augusti 2011 17:19

        opss, kanske inte nämnt..   Men jag ska gå Barn&Fritid på Nils Ericsons gymnasiet.. Ska blir riktigt skönt, har hört att det är lite chill.. Ne men det är roligt att jobba med barn tkr jag ! :) ...

Av Irma - 21 augusti 2011 11:45


kan börja med att jag ska lägga ner denna blogg... urgulliga Ida hjärtat hjälper mig med en desgin på blogg.se   kommer länka den härifrån sen när den är klar  !:)   jag håller på att lyssna på musik och taggar dagens match med nageltrång ;...

Ovido - Quiz & Flashcards