irmamalms

Alla inlägg under oktober 2010

Av Irma - 31 oktober 2010 12:09

Jag tycker att alla som läser min blogg, ska se filmen "My sisters keeper". En sån himla fin film!


Kate har leukemi , och hennes syster Anna är född till att rädda henne. Men tänk om Kate vill dö? Efter 12 års sjukdom, så vill hon inte finnas längre.


Höstlovet har börjat ganska bra,


Fredag; Anna, Madde & Eve kom över och vi badade nere i källarn och sedan käkade vi tacos :) Efteråt stack vi ut i Sjunne. Gick in till 9B´s disco och där var det småbarn :p


Lördag; Moppen funkar ;D Åkte en sväng till Svennis för att käka och sedan åka tillbaka till Sjuntorp. Till Marcus :)


Imorrn ska jag slappa , för det förtjänar jag ! :) Eller jag vet inte vad jag ska göra -.-'


  / puss

Av Irma - 28 oktober 2010 17:12

Om jag har åtgärdsprogram i so, så vill väl jag veta det eller? Jävla lärare som inte kan säga ngt. Roligt att pappa får veta det före mig . Ha!


måg, estet var och sjöng hos oss idag, alltid lika bra :) Haha jossan hade det roligt iaf ;) (y)


Vad ska jag mer skriva?

Alla vet ju att det är lov nästa vecka men jag måste ju göra massa skolarbeten..


Igår (trorjag) fick jag ett fint besök av denna sak

 

Och så kan ni få en bild på mig med :)


  / puss

Av Irma - 26 oktober 2010 16:49

Visst har föräldrarna gjort val åt en så länge man kan minnas?

Det är ju det som är enklast och de vet bäst också.

Att tiden går så fort och nu ska man välja gymnasium, ens eget val!

Varför kan inte mina föräldrar välja åt mig eller någon annan? Det skulle bli så mycket enklare.


Ska jag flytta hemifrån? Ska jag ta det stora steget?

Eller ska jag bo kvar här, där det händer samma saker om och om igen? Där jag har levt i 14 år.


Åhhh, herregud!!


Nu måste jag tänka !


Dagen har varit kanon! Tack Angelica, Josefin och Elin! =)


/ puss


Elin, Emelie & Sara. En riktig sommarbild! Lysekil!

 

Av Irma - 25 oktober 2010 17:01

Har fått sånt jävla långt hår nu , så jag vill bara klippa mig! (ska göra nästa vecka).


Och nästa vecka är det lov ;D


Idag har nog vi alla tänkt på vart vi vill praoa, lappen ska vara inne på fredag.

Har frågat några men har inte fått ett riktigt svar och inte ens fått något av en.


Jag & Madde skulle praoa tsm på ett ställe ;) Men hon dissar mig nu och kanske ska åka till Serbien ? :o


Nu har jag bestämt mig för att träna ikväll! Längesen faktiskt!


/ puss


Sötisarna Sara & Emelie :)

 

Av Irma - 24 oktober 2010 19:48

Helgen går alldeles för snabbt.


Fredag; fg med tjejerna :)

Lördag; chilla , ensam hemma. Mamma & pappa var i Grästorp och lämnade husvagnen hos pappas morbror. Kvällen spenderades hos Jovana, käkade tacos med my girls!<3 Men allt har ju sina konsekvenser så att säga..

Allt blev ett stort missförstånd den kvällen. -.-'

Söndag; Kolla film med Elin, Salt den var ganska bra. Helt jävla rå var den :p


Veckan i skolan blir ganska chill. På tisdag ska jag åka till varberg med Angelica , Elin & Emelie :)


Elevens val på fredag, där blir det Zumba (första gången jag testar). Och sedan kunskapsverkstaden :).

/ puss


 

Av Irma - 22 oktober 2010 16:12

HELG ;D


Veckan har gått otroligt snabbt , verkligen.

2 veckor kvar tills lov ;D Eller snart en ..


Då ska jag göra ganska mkt.

Klippa mig

Vaccinera mig

Och ta test för laktosgrej sak :p


Jiessuess, vad mkt gymnasie info vi får nu, kan inte hålla koll på allt.

Igår var framtidsvalet i skolan och pratade om olika val och sånt.

Elin skrev ner korvfrabriksgymnasium ;) Hahaha


Ikväll blir det till fg sjunne tror jag , Imorrn ska vi tjejer käka tacos hos Jovana förhoppningsvis. :)


 

Knockin´ on Heaven´s door

Av Irma - 20 oktober 2010 16:29

Nu börjar jag bli redigt trött efter skolan och innan, märks att jag är skoltrött!

Lovet är ju inte förräns om två veckor!


Jag fick mitt No prov och min no redovisning tillbaka, bägge två var vg så mitt självförtroende låg på topp ;D


Men blev senare påmind om ma där jag ska få ett åtgärdsprogram eftersom jag fick ig på ma provet. -.-'

Men ska sitta med Daniel på håltimman på onsdagar, så förhoppningsvis kommer allt att gå bra. Imorrn ska jag sitta med Göran och arbeta själv!

Hahah


 

Bilden blev lite fail.


Leggins; Gina tricot

Baslinne; Ljusblått Gina tricot

Långärmad; Grå H&M

Kofta; Grå Gina tricot


 


Utan dina andetag

Av Irma - 18 oktober 2010 17:54

I morse när jag skulle ut och starta moppen så hände ingenting.

Jag vred om nycklen men moppen är helt stendöd.

Fattar inte varför? Den funkade utmärkt i Lördags ju.


Så jag ringde Madde och kollade om någon kunde hämta mig, men nope. Ingen!

Så jag fick cykla på 5 min, bråkade också med min syster om cyklarna men aja.


Mamma är i Göteborg och kommer hem imorrn.

Pappa åkte i går till Tyskland och kommer tillbaka i natt vid två-tiden.


Ska jag eller ska jag inte fortsätta? Hållt på i snart 8 år med sporten.

Vettefan vad jag ska göra?


 

Ovido - Quiz & Flashcards